Тести
(«ДО ОСНОВ’ЯНЕНКА», «НА ВІЧНУ ПАМ’ЯТЬ КОТЛЯРЕВСЬКОМУ», «ДУМКА» «ПРИЧИННА», «ЛІЛЕЯ»)
1. Пташиний спів («На вічну пам’ять Котляревському») на калині залюбки слухали...
А Молодята, що кохалися ввечері біля річки.
Б Селяни, які йшли на панщину.
В Багаті люди.
Г Розбійники.
2. Солов’їне тьохкання «дрібне та рівне» («На вічну пам’ять Котляревському»)...
А Наче гармонія в душі знедоленого.
Б Гімн коханню.
В Благання до Бога.
Г Музика життя.
3. Ватагою пройдисвітів («На вічну пам’ять Котляревському») Тарас Григорович називає...
А Рутульців.
Б Богів.
В Троянців.
Г Карфагенців.
4. На думку Кобзаря, видатний полтавчанин («На вічну пам’ять Котляревському») увічнив...
А Славу козацьку.
Б Звичаї та обряди українців.
В Красу пісень рідного краю.
Г Стиль літературного письма.
5. На безлюдному степу (« До Основ’яненка») можна було побачити тільки...
А Напівзруйновані курені.
Б Заржавілу зброю.
В Могили.
Г Кістки загиблих.
6. За жанровою особливістю «До Основ’яненка» — це вірш....
А Медитація.
Б Пр охання.
В Трагедія.
Г Послання.
7. Художні засоби, використані поетом («До Основ’яненка») у реченні «Слава не поляже, / Не поляже, а розкаже, / Що діялось в світі».
А Епітет і анафора.
Б Повтор і метонімія.
В Метафора і гіпербола.
Г Повтор і метафора.
8. Голосною, правдивою, без хитрої мови («До Основ’яненка») називає поет...
А Пісню.
Б Історію рідного краю.
В Козацьку традицію.
Г Московщину.
9. Героїня «нудиться світом» («Думка» («Нащо мені чорні брови... »))...
А Як людина, що втратила фізичне здоров’я.
Б Особистість, яку не сприйняло суспільство.
В Пташка без волі.
Г Жебрак серед багатіїв.
10. Т. Шевченко порівнює дівчину («Думка» («Нащо мені чорні брови... »))...
А 3 жайворонком.
Б Соловейком.
В Голубкою.
Г Самотньою берізкою серед поля широкого.
11. Додає жалю дівчини те («Думка» («Нащо мені чорні брови...»)), що вона...
А Не отримала на шлюб батьківського благословення.
Б Серед своіх людей була як чужа.
В Втратила голос для співу.
Г Не виявляла бажання виконувати будь-яку роботу по господарству.
12. Страждання молодиці («Думка» («Нащо мені чорні брови...»)) посилюються через:
А Людську байдужість.
Б Зневагу батьків до неї.
В Зимову негоду.
Г Солов’їне тьохкання.
13. У панських палатах Лілею («Лілея») вітали і називали...
А Святою квіткою.
Б Цвітом краси і духмяності.
В Королівною.
Г Царівною.
14. Мати героїні («Лілея») до пана виявляла...
А Повагу і чемність.
Б Стриманість і байдужість.
В Ненависть і презирство.
Г Полум’яну любов і щирість.
15. Як познущалися селяни з панської сироти? («Лілея») Вони:
А Над нею вчинили самосуд.
Б Зацькували її прокльонами.
В Примусили привселюдно вибачатися.
Г Ледве не втопили дівчину в річці.
16. Селянські дівчата називали героїню («Лілея»):
А Білосніжкою.
Б Сніжним сяйвом.
В Білявочкою.
Г Снігоцвітом.
17. Як реагував Королевий цвіт на розповідь Лілеї про свої страждання? («Лілея»)
А Схилив свою головоньку до личенька квітки.
Б Плакав і співчував сестрі.
В Не виявляв будь-яких емоцій.
Г Цілував їй рученьки.
18. Укажіть троп, яскраво виражений в уривку з твору Т. Шевченка «Лілея»: «А весною, мов на диво, / На мене дивились».
А Гіпербола.
Б Порівняння.
В Метафора.
Г Алегорія.
19. Через що русалки були небезпечними для людей? («Причинна») Вони могли:
А Оповити марою.
Б Налякати.
В Перетворити молодь на старців.
Г Залоскотати до смерті.
20. «За що ж ти караєш її молоду?» — з цим питанням звертається автор у творі «Причинна»...
А До ворожки.
Б Матінки-русалки.
В Чорнобрового молодця.
Г Бога.
21. З якої причини, на думку героїні балади, досі не повернувся її коханий? («Причинна»)
А Він вирішив присвятити все своє життя військовій службі.
Б Через чари ворожки.
В Бо, може, іншу покохав.
Г У зв’язку з важкою хворобою.
22. Який ворог українців «ходив, де чорніє гай над водою»? («Причинна»)
А Татари.
Б Половці.
В Печеніги.
Г Ляхи.
23. Міфічні істоти («Причинна») вилізали вночі з Дніпра на берег...
А Щоб згадати своє життя, коли вони були людьми.
Б Погрітися під місячним сяйвом.
В Зустрітися з ворожкою.
Г Побачити і залоскотати козака.
24. «Причинна» споріднюється з фантастикою фольклорною, народною, яку так майстерно ще до Т. Шевченка використав у своїй творчості...
А Г. Квітка-Основ’яненко.
Б П. Гулак-Артемовський.
В М. Шашкевич.
|